+48 784 153 001 biuro@kreo7.pl

Jeśli jesteś przedsiębiorcą oraz jesteś zainteresowany szybkim i szerokim rozprzestrzenianiem się informacji o Twojej firmie już wczoraj powinieneś poznać sześć przycisków szumu. Działania marketingowe wykorzystujące przyciski szumu dzieją się także nieświadomie i były wykorzystywane od setek lat. Szum ułatwia pierwszy kontakt z nowym klientem oraz daje przestrzeń do przedstawienia całej oferty Twojej firmy. Ile wart jest szum?

TABU

Nie od dziś wiadomo, że poruszanie tematów tabu przynosi poruszenie wśród ludzi, więc czemu by tego nie zastosować w reklamie? Jedynie spójne z naszą firmą zastosowanie tego przycisku może przynieść liczny odzew oraz pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w naszej firmie.

Jedną z firm wykorzystujących ten element w swoim marketingu jest Procter & Gamble, producent niezwykle miękkiego papieru toaletowego. Tamtejsi specjaliści od reklamy wykreowali postać rysunkową Pana Whipple, który chodził za ludźmi w supermarkecie
i upominał ich: “Nie ściskajcie Charmina!”. Zapewne wy również nie przeszlibyście obok tej uwagi obojętnie, prawda? Tak też zrobili Amerykanie. Owładnięci ciekawością niestrudzonych uwag Pana Whippela ludzie podchodzili do półek z papierem toaletowym
i oczywiście ściskali go. Wielu z nich w późniejszym etapie niekontrolowanie wybierało papier właśnie tej firmy. Te działania marketingowe okazały się jednymi z najskuteczniejszymi
w historii firmy P&G.

A czy kiedykolwiek widziałeś reklamę w środku pisuaru? Taką taktykę zastosowała firma Half.com: gumowe sito w pisuarze. Ten motyw okazał się skuteczny z dwóch powodów.
Po pierwsze, prezentował go twórczy przekaz: “Nie mocz pieniędzy… wydawaj mniej na Half.com”. Po drugie, był to humor toaletowy.

Wszyscy uwielbiają rozmawiać na tematy tabu, więc bądź jednym z tych, który da im dodatkowy powód do dyskusji!

Źródło: Mark Hughes, “BUZZMARKETING: get people to talk about your staff”, MT Biznes Ltd., 2005 r.