Czym jest Customer Match?
Customer match to opcja reklam w Google AdWords polegająca na kierowaniu przekazów na listy adresów e-mail. Dzięki tej opcji mamy możliwość wyświetlania reklam użytkownikom, którzy wcześniej udostępnili swoje adresy e-mail firmie.
Użytkownicy mogli postawić swoje adresy m.in. poprzez: zapisanie się do newslettera, zakup produktu w witrynie lub zarejestrowanie się w programie lojalnościowym nawet w miejscu stacjonowania firmy.
Kiedy stosować Customer Match?
Stosowanie Customer Match w głównej mierze zależy od naszego celu marketingowego. Jeśli chcemy pozyskać nowych klientów, naturalnie nie uwzględnimy listy Customer Match w kierowaniu reklam. Natomiast jeśli chcielibyśmy dotrzeć do użytkowników lojalnych względem naszej marki, jak najbardziej trafnym wyborem będzie użycie funkcji Customer Match. Skierujemy nasze reklamy właśnie na tych użytkowników, którzy znajdują się na listach adresów e-mail.
Inną opcją stosowania funkcji Customer Match może być również wykluczenie adresów e-mail wcześniej znajdujących się na listach.
Metody kierowania na listy adresów e-mail.
Reklamy kierowane na listy adresów e-mail mają możliwość wyświetlania się na wszystkich urządzeniach, jak: smartphony, tablety, komputery stacjonarne czy laptopy. Działa to dokładnie tak, jak większość standardowych reklam AdWords.
Kierowanie na listy adresów e-mail jest dostępne w:
- Kampania w sieci wyszukiwania Google – RLSA
Możemy dołączyć listy adresów e-mail do standardowych kampanii kierowanych na wyszukiwarkę. Dzięki temu reklamy nie będą wyświetlane jedynie na wpisywane słowa kluczowym, ale również na zawarte w listach adresy e-mail. - Kampanie w Gmail – GSP
Nasze kampanie mogą być wyświetlane również jako reklamy w Gmail. - Reklamy w YouTube
Dzięki Customer Match tradycyjne reklamy Video In-Stream na YouTube mogą być kierowane na listy adresów e-mail.
Najnowsze komentarze