+48 784 153 001 biuro@kreo7.pl
  1. Bądź wyjątkowy. Nie powtarzaj wszystkich tych samych czynności, których użyli Twoi konkurenci. Pozycjonowanie zawsze będzie trudniejsze jeśli nie będzie odróżniane od dziesiątek innych podobnych firm. Pomyśl o alternatywie ich działań zamiast je kopiować.
  2. Mniej znaczy więcej. Duże marki są znane z tego, że określa ich jedna główna cecha, niech kluczem do Twojego sukcesu stanie się również i ta zasada. Postaw na jedno słowo, które wyróżni Twoją markę i sprawi, że inni będą ją kojarzyć właśnie z tym. Pamiętaj, że Twój potencjalny klient łatwiej zapamięta jedno wartościowe słowo niż długie slogany reklamowe.
  3. Określ swój cel. Zastanów się najpierw co ma Ci przynieść pozycjonowanie. Szukasz nowych klientów/współpracowników/ podwykonawców? A może chcesz zareklamować swój nowy produkt lub usługę? Ustal jakim sposobem możesz dotrzeć do potencjalnych odbiorców i opracuj swoją drogę działania. Wszystko po to, aby stworzona przez Ciebie definicja została zrealizowana.
  4. Spraw, aby klienci Ci zaufali. Nie reklamuj swojego produktu jako czegoś tak idealnego, że aż nierealnego. Zaufanie klientów bardzo szybko można zdobyć przez cudowne obietnice, jednak jeśli produkt nie podoła tym obietnicom jeszcze szybciej to zaufanie można stracić. Bądź wiarygodny.
  5. Dlaczego właśnie Twój produkt? Właśnie to pytanie powinieneś sobie zadać przygotowując się do pozycjonowania. Twój przyszły klient powinien dowiedzieć się w czym Twój produkt jest lepszy od konkurencji. Kluczem jest podanie skutecznych argumentów, które pozwolą klientowi przekonać się do Twojej oferty.
  6. Jednomyślność pozycjonowania. Jeśli przekaz Twojego pozycjonowania nie będzie jasny Twoi potencjalni klienci nie będą wiedzieli dlaczego powinni przyjść właśnie do Ciebie. Zbadaj szczegóły swojej reklamy. Spytaj swoich znajomych jak ją rozumieją. Jeśli odpowiedzi będą od siebie mocno odbiegały, to znak, że powinieneś jeszcze coś w niej zmienić.
  7. Rozwijaj swoje pomysły. Sprawdzaj różne nowo powstałe warianty marketingowe. Twoja marka nie będzie się rozwijać bez nowych pomysłów na reklamy. Pamiętaj tylko, aby koncepcja marketingu dla Twojej firmy była spójna.
  8. Liczy się czas. Opracowałeś innowacyjny produkt lub usługę? Twoja firma jest jedną z niewielu na rynku? Może Twoja firma nie rozwija się w takim tempie jak tego oczekujesz? Nie czekaj z pozycjonowaniem do ostatniej chwili, albo na moment gdy firma będzie w szczytowej formie. W każdej chwili ktoś inny może wykreować równie świetny produkt lub odebrać Twoich potencjalnych klientów. Reklama jest najbardziej wartościowa gdy Twój biznes dopiero się rozwija.